مقالات روانشناسی کسب و کار

  1. خانه
  2. مقالات روانشناسی کسب و کار
تکنیک های اساسی مدیریت زمان
  • 0 نظر

تکنیک های اساسی مدیریت زمان

مدیریت زمان در واقع اصلاً مدیریت زمان نیست، بلکه مدیریت خود است. همه ما در شبانه روز 24 ساعت داریم، اما نحوه استفاده از آنها کاملاً به خود ما بستگی دارد. بهترین تکنیک‌های مدیریت زمان شیوه‌های کار شما را بهبود می­‌بخشد، از شما در برابر حواس پرتی محافظت می­‌کند و تمرکز شما را حفظ می­‌نماید. در این محتوا ما پنج تکنیک مدیریت زمان و ابزارهای مرتبط با آن را که بیشترین تفاوت را در آنها پیدا کرده ایم، به طور خلاصه ارائه کرده ایم.

گیمیفیکیشن چیست
  • 0 نظر

گیمیفیکیشن چیست

گیمیفیکیشن افزودن بازی به محیط­‌های غیر بازی مانند وب سایت، انجمن آنلاین، سیستم یادگیری مدیریت یا اینترنت کسب‌وکار برای افزایش تعامل است. در واقع گیمیفیکیشن یک تکنیک بازاریابی است که هدف آن، جذب مخاطب است.

اهداف و مزایای کوچینگ اجرایی
  • 0 نظر

اهداف و مزایای کوچینگ اجرایی

کوچ اجرایی یک حرفه‌ای واجد شرایط است که با متخصصان کار می‌کند. کوچ­‌های اجرایی می‌توانند به شما کمک کنند تا: اهداف خود را بهتر درک کنید، خودآگاهی را به دست آورید، به توسعه اهداف دست یابید و پتانسیل و توانایی خود را شکوفا کنید.

کوچینگ اجرایی چیست؟
  • 0 نظر

کوچینگ اجرایی چیست؟

کوچ­‌های اجرایی تنها کوچ­‌ها در دنیای حرفه‌ای نیستند. بسیاری از کوچ­‌ها در حال حاضر برای توسعه مهارت‌های کوچینگ خود کلاس برگزار می­‌کنند تا بتوانند به کارکنان در بهبود عملکرد، ارتقاء رتبه و تبدیل شدن به نقش‌های رهبری کمک کنند. کوچ­‌های داخلی و خارجی می‌توانند سطوح مختلفی از پشتیبانی را ارائه دهند. در این مقاله انواع کوچینگ بررسی شده است.

شادمانی شغلی چیست
  • 0 نظر

شادمانی شغلی چیست

در مشاغل مختلف عامل اصلی میزان رضایت و خوشحالی در کار متفاوت است. در این مطلب به پژوهشی که اخیرا در فوریه 2017 بر روی بیش از 12000 کارگر کانادایی و آمریکایی، کارکنان آژانس رابرت هالف توسط نیک مارکس انجام شد، پرداخته شده که متخصص رفاه تحقیقات نشان داد که همه می‌خواهند در کار شاد باشند و میزان شادی و رفاه بسته به عواملی مانند سن، جنسیت و جایگاه شغلی متفاوت است.

کوچ کیست
  • 0 نظر

کوچ کیست

آیا شما عاشق ایجاد انگیزه در افراد و دیدن موفقیت آنها هستید؟ ممکن است شما بخواهید یک کوچ باشید! کوچ کسی است که به افراد مختلف برای انجام هر کاری اعم از ورزش تا ایجاد مهارت­‌هایی که اهداف زندگی و شغلی را تقویت می­‌کند تعلیم می­‌دهد. در این محتوا به بررسی نقش کوچ و وظایف آن پرداخته می شود.

کوچینگ، روانشناسی و ارتباط بین آنها
  • 0 نظر

کوچینگ، روانشناسی و ارتباط بین آنها

کوچینگ از دنیای ورزش اقتباس شده است، جایی که کوچ‌­ها به ورزشکاران در جهت بهبود عملکرد کمک می­‌کنند. کوچینگ به‌­طور کلی باعث افزایش عملکرد است، پس می‌توان از آن برای بهبود بخشیدن به جنبه­‌های مختلف زندگی (تغییر، رهبری، شغل، بهره­‌وری، تعیین هدف، تعادل زندگی کاری و...) استفاده کرد.

روانشناس کسب و کار کیست
  • 0 نظر

روانشناس کسب و کار کیست

روانشناسان کسب­‌وکار از اصول روانشناختی برای بررسی تاثیر رفتار بر محیط کار استفاده می‌­کنند. روانشناسان کسب‌­وکار، افراد را در تمام مراحل کسب‌­وکار تجزیه و تحلیل می­‌کنند و برای ارزیابی فرهنگ سازمانی در جهت ایجاد محیط کاری سالم و پویا با سازمان­ها و شرکت­های مختلف و افراد و تیم‌­ها همکاری می­‌کنند. در این مقاله به تعریف و بررسی روانشناس کسب و کار پرداخته شده است

نقش روانشناسی در کسب‌وکار و مدیریت
  • 0 نظر

نقش روانشناسی در کسب‌وکار و مدیریت

کسب­‌وکارها ابعاد متفاوتی دارند و نیروی انسانی و کارکنان نقطه مشترک همه کسب‌وکارها محسوب می‌­شوند. روانشناسی بر تمام جنبه‌های کسب‌وکار تأثیر دارد و به ما کمک می‌کند تا رفتار انسان­‌ها را در پشت افکار، اقدامات و اهدافشان درک کنیم. سهامداران قبل از سرمایه‌گذاری در کسب‌­وکار چشم اندازی دارند که مأموریت‌­ها و اهداف خود را بر اساس این چشم انداز برنامه‌ریزی می‌کنند.

مسیرهای شغلی در روانشناسی کسب و کار
  • 0 نظر

مسیرهای شغلی در روانشناسی کسب و کار

انتخاب شغل در روانشناسی کسب‌­وکار می‌­تواند بسیار چالش برانگیز باشد. این مطلب 5 مسیر شغلی که باید آنها را نظر بگیرید به شما ارائه می‌دهد.

کوچینگ کسب و کار چیست
  • 0 نظر

کوچینگ کسب و کار چیست

کوچینگ کسب‌­وکار می‌­تواند به مدیر عامل، صاحب کسب­‌وکار یا مدیر ارشد، در تعیین بهتر اهداف و دستیابی سریع‌­تر به آنها، تصمیم گیری بهتر و بهبود روابط کمک کند. کوچینگ کسب­‌وکار چشم­ اندازی از آینده است که می‌­تواند توانایی‌­های شما را کشف کرده و سرعت دستیابی به آنها را افزایش دهد. در این مطلب به 7 دلیل برای اینکه چرا همه صاحبان کسب­وکار باید به کوچینگ کسب­وکار توجه ویژه ای داشته باشند شاره شده است.

مشخصات اساسی و روانشناختی سرمایه گذاران
  • 0 نظر

مشخصات اساسی و روانشناختی سرمایه گذاران

سرمایه­‌گذاران ویژگی­‌های خاص و منحصر به فردی دارند که شامل عواطف و احساسات و قوه تفکر در طراحی استراتژی­ برای تامین نیازهای سرمایه­‌گذاری آنها است که ارتباط این دو به ­ندرت در تعاملات مربوط به سرمایه­‌گذاری مورد بحث قرار می‌گیرد. در این مقاله به 5 مدل از سرمایه گذاران اشاره شده است

نشاط در کسب و کار از نگاه مجله فوربس
  • 0 نظر

نشاط در کسب و کار از نگاه مجله فوربس

تنها مدیران کسب‌وکار مسئول موفقیت نیستند. افراد ذاتا به خوشحالی و موفقیت تمایل دارند و همچنین در مقابل آن مسئول هستند. این نکته مشمول پرسنل و سازمان می‌شود. موفقیت یک مسئولیت مشترک است و شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد کارمندان خوشحال، مستعد و پویا در رسیدن به موفقیت و کسب نتیجه نهایی موثرتر هستند. در این مقاله به بررسی ایجاد نشاط سازمانی در کسب و کارها از نگاه مجله فوربس پرداخته شده است

رواشناسی کسب و کار و مزایای آن
  • 0 نظر

رواشناسی کسب و کار و مزایای آن

روانشناسی کسب‌وکار بر مطالعه تخصصی رفتار انسان در محل کار تمرکز داشته و به بررسی مواردی از این دست می‌پردازد. مسئولیت مطالعه رفتار فردی و جمعی در محل کار بر عهده روانشناسان کسب‌وکار می‌باشد. در دنیای کسب وکار شناخت تمام عوامل خارجی و داخلی موثر بر محیط کاری اهمیت بسزایی دارد. به همین دلیل، ضروری است که علاوه بر آگاهی از پتانسیل و توانایی کار گروهی از مشکلات احتمالی کسب‌وکار نیز آگاه باشید.

پنج روش  روانشناسانه برای درک و افزایش بهره وری
  • 0 نظر

پنج روش روانشناسانه برای درک و افزایش بهره وری

در این مقاله به پنج راه اثبات شده روانشناسی جهت افزایش بهره وری اشاره شده که مدیران می توانند با بکارگیری این روش ها بهره وری سازمانی خود را افزایش دهند


کپی رایت 1400 © تمام حقوق متعلق به هلدينگ آموزشی ماهان است. طراحی توسط طراحان پویا